Je televizija resničnost ali varljiva podoba resničnosti? Nočna oddaja Gigija Marzulla na prvi mreži državne televizije Rai »Sotto voce« se dogaja ... v zgodnjih popoldanskih urah. Torkova, na kateri je nastopila naša kotalkarica Tanja Romano, pa je bila na sedežu v Ul. Teulada posneta že v petek, 29. januarja. »Snemati smo začeli ob 14.30. Rečeno mi je bilo le, naj pridem v večerni obleki. Preoblekla sem se, našminkali so me in že sem sedela v studiu. Marzullo se je pojavil tik pred začetkom oddaje, mi dal roko, se počesal in mi povedal, da bom na prvo vprašanje morala odgovoriti z eno samo besedo. Že to me je spravilo v zadrego. Katero je bilo to vprašanje? Kaj je ljubezen! Tako se je začelo polurno mučenje, polno vprašanj, na katera nisem vajena odgovarjati in tudi ne rada odgovarjam, saj zadevajo mojo zasebnost. Na koncu pa mi je čestital, mi voščil vso srečo in odvihral na snemanje neke druge oddaje. Bila sem popolnoma izmučena, saj nisem Sabrina Ferilli ali Milly Carlucci. Poznam oddajo, vendar sem vseeno mislila, da bova več govorila o športu.« Kljub temu si se dobro odrezala, razen na koncu... Vem, zelo mi je žal in zelo mi je nerodno. Dvakrat te je vprašal, ali se počutiš Italijanko, drugič, če stoootstotno, obakrat si odgovorila ja. Ste videli moj obraz? Bila sem v transu, nisem imela več moči, nisem hotela načenjati nove teme, nisem razumela, zakaj je tako vsiljiv in na kaj pravzaprav meri. Zgrešila sem in se opravičujem. Marsikoga si razočarala. Vem Tudi razjezila. Ampak skušajte se postaviti v mojo kožo. Zakaj ni direktno rekel, da sem zamejka, saj je očitno to vedel? In jaz tega ne bi skrivala. Saj tega nikjer nikoli ne skrivam. Ne v kotalkarskem svetu ne drugje. Vedno povem, da sem Slovenka. Tako pa tam, v tistem zame nenavadnem položaju, nevajena takih nastopov, glede na način izpraševanja in glede na to, kdo mi je postavljal vprašanja in kako je prej vrtal vame, preprosto nisem želela več nadaljevati pogovora. Moraš to doživeti, da lahko razumeš, kako zgleda.
Pred leti je prišlo tudi do tega, da je Matej Černic pel himno "Fratelli d'Italia" po zmagi na Evropskem prvenstvu. Vsaka primerjava med našima športnikoma in Južnotirolskimi (eden od njih je za Fratelli d' Italia nekoč dejal "Non conosco questa canzone") je nemogoča...
Žal imata Tanja Romano in Matej Černic le manjšo kirivdo pri vsem tem. Osebno mislim, da sta odraz vzdušja v zamejstvu. Naši predstavniki in mediji vseskozi govorijo o MANJŠINI, izraz pa se je močno uveljavil v zadnjih 10-15 letih, če si greste pogledat Primorske dnevnike izpred 15 in več let boste videli, da je ta izraz bil zelo redek. Po mojem mnenju je izraz MANJŠINA avto-omalovažujoč, nam jemlje samozavest in potem zlahka pozabimo da smo Slovenci in pojemo italijansko himno.
Sicer pa se sprašujem, zakaj je toliko prahu dvignila Tanja Romano, medtem ko je pred leti izjava Fassina, da smo Slovani ekspanzionističen narod takoj romala v pozabo - ne da bi vidni slovenski politiki Fassinove stranke karkoli rekli na izjavo tajnika lastne stranke.
Za konec še nekaj: Fini je krovnima organizacijama pisal pismo, v katerem je uporabljal strešico. Poglejte ta link in poiščite slovensko ime za vas. Jaz ga ne dobim!!
http://www.senato.it/leg/16/BGT/Schede/Attsen/00025220.htm
In s takimi "zgledi"... zakaj bi obsojali Tanjo Romano?
avatar
nedelja, 7. februarja 2010 | 16:09
Najprej čestitke spletni strani PD: objavili ste vest o Tanji pri Marzullo, dodali link o oddaji, da jo lahko vsak pogleda, objavil kritične komentarje in dali besedo Tanji. Super. Kar zadeva afere pa Tanjo razumem, bila bi sicer lahko bolj pogumna, a je slutila najbrž past, kot so jo pred leti nastavili sankaču Zoegglerju v zvezi s himno. Ker Italijani niti ne ločijo med državljanstvom in narodonostjo, ne vejo nič o svojih manjšinah, res o tem razpravljati pri Marzullu mogoče ni imelo smisla. Tanja res vedno poudarja, da je Slovenka, lep intervju o tem je bil v Piccolu pred kratkim Prebral sem dimitrija73 in šel na spletno stran senata, opozoril bi le, da so tudi rojstni kraji Južnotirolcev Pinzgerja (Bolzano Bocen) in Thalerjeve (Bressanone Brixen) le v italijanščini.
dimitrij73
nedelja, 7. februarja 2010 | 18:11
Avatar, točno tako, toliko pozornosti je dal Primorski temu dogodku, da je stvar že skoraj čudna! Kot da bi pri nas v zamejstvu manjkalo stvari, o katerih bi bilo treba temeljito, raziskovalno in zakaj ne tudi kritično poročati!
Ali če obrnem: tako poročanje, temeljito in kritično, bi si želel tudi za druga področja. Kot da bi bili naši politiki, kulturniki, družbeni delavci itd itd nezmotljivi! Če pa smo tam kjer smo, to se pravi v slabem položaju, pa gotovo ni kriva Tanja Romano, pač pa tisti ki v zadnjih 20 letih niso potegnili kaj dosti pravilnih potez glede strategij naše skupnosti.
vili67
ponedeljek, 8. februarja 2010 | 09:42
Mislim, da je zelo preprosto očitat Tanji a koliko izmed nas, ko gre v mesto in stopi v trgovino pozdravi in če prodajalec razume govori v slovenščini?
dun1977
sreda, 10. februarja 2010 | 00:00
Sploh se ne strinjam z Avatarjem, ki kot Tanja (če se motim se opravičujem) nima prav ''slovenskega'' priimka. Po mojem bi morali pri Primorskem dnevniku bolj ostro povdariti ''kiks'' športnice, ki je bila dolga leta ''Naš športnik'' in dobila tudi priznanja s strani RS...morda namesto nedeljskega ''Nisem pričakovala toliko osebnih vprašanj'' bi bil bolj pogumen naslov: ''Tanja Romano zatajila pripadnost slovenski narodni skupnosti''! Avatar jo celo opravičuje, češ da se je izognila pasti??? Nima smisla razpravljati o svoji pripadnosti?? Ta naj bi bila past??? Potem se bomo spraševali zakaj nas ''kot manjšino'' v Italiji ne upoštevajo oz. ne upoštevajo naših pravic???
dimitrij73
sreda, 10. februarja 2010 | 12:18
Ja Dun, se strinjam da postaja problematičen vidik, da nekdo, ki dobi nagrado Republike Slovenije izjavi, da je 100% Italijan. Cio, če sem v transu se morda ne bom spomnu formule za prosti pad, da sem Slovenec pa se bom spomnil...
Predlagam, da naredi ZSŠDI eno temeljito anketo o zadevi!!!
Predsednik Krasa Goran Kocman si je v intervjuju za naš dnevnik zaželel dolgoročno igranje v D-ligi in obljubil okrepitev mladinskega delovanja. Poleg tega je napovedal, da bi Kras lahko znova igral kako tekmo na tržaškem stadionu Rocco. Kocman pripravlja tudi načrt, da bi nogometna ekipa Krasa postala neke vrste promocijsko sredstvo za kraške vinogradnike in druge turistične delavce.
Po trikratnem sodnikovem žvižgu se je začelo slavje Krasovih nogometašev in navijačev. Po igrišču so leteli zamaški, nekdo si je prižgal cigaro, drugi pa so prepevali ob zvokih narodno-zabavne glasbe in borbe skladbe Na juriš.Priložen videoposnetek
dimitrij73
nedelja, 7. februarja 2010 | 13:32
Pred leti je prišlo tudi do tega, da je Matej Černic pel himno "Fratelli d'Italia" po zmagi na Evropskem prvenstvu. Vsaka primerjava med našima športnikoma in Južnotirolskimi (eden od njih je za Fratelli d' Italia nekoč dejal "Non conosco questa canzone") je nemogoča... Žal imata Tanja Romano in Matej Černic le manjšo kirivdo pri vsem tem. Osebno mislim, da sta odraz vzdušja v zamejstvu. Naši predstavniki in mediji vseskozi govorijo o MANJŠINI, izraz pa se je močno uveljavil v zadnjih 10-15 letih, če si greste pogledat Primorske dnevnike izpred 15 in več let boste videli, da je ta izraz bil zelo redek. Po mojem mnenju je izraz MANJŠINA avto-omalovažujoč, nam jemlje samozavest in potem zlahka pozabimo da smo Slovenci in pojemo italijansko himno. Sicer pa se sprašujem, zakaj je toliko prahu dvignila Tanja Romano, medtem ko je pred leti izjava Fassina, da smo Slovani ekspanzionističen narod takoj romala v pozabo - ne da bi vidni slovenski politiki Fassinove stranke karkoli rekli na izjavo tajnika lastne stranke. Za konec še nekaj: Fini je krovnima organizacijama pisal pismo, v katerem je uporabljal strešico. Poglejte ta link in poiščite slovensko ime za vas. Jaz ga ne dobim!! http://www.senato.it/leg/16/BGT/Schede/Attsen/00025220.htm In s takimi "zgledi"... zakaj bi obsojali Tanjo Romano?